sunnuntai 11. marraskuuta 2012

Oppimisen ilot

Hei, mulle on nyt tullut muutamiakin kyseilyitä mun koulutuksista, missä oon opiskellut, kuinka paljon! Nyt ajattelin teille tehdä tällaisen toivottavasti hyvin kattavan infopakin! :)

Ensimmäisenä tietysti suoritin peruskoulun, jonka aikana olin jo kovasti kiinnostunut kauneusalasta, koska äitini on parturi-kampaaja. Pyörin siis aina kampaamossa jaloissa kuinka kulloinkin. Ensimmäisen hiustenleikkauksen tein serkkupojalleni kun olin 13. Siitä se sitten lähtikin, äiti opetti vähän perusjuttuja, tein kavereille ja sukulaisille värjäyksiä ja leikkauksia, permiksiin en koskenut! Pari kaveria oli het mun vakkari asiakkaita, ja mikä oli ihaninta niille sai tehdä aina mitä lystää, kiitos M ja A kun sain toteuttaa sairaimmatkin visiot! :D Kun ylä-aste loppui hain Vaasan Ammattiopistoon Parturi-Kampaaja linjalle,joka kesti 3 vuotta ja pääsinkin sinne. Muutto tapahtui Vaasaan kesällä 2006, ja sielä suoritin samaan aikaan myös lukion. Aloin kiinnostua kilpailuista hiusalalla, jonka myötä sain paljon kokemusta ja itsevarmuutta tekemiseeni hyvien valmentajien avulla. :) Parturi-Kampaajan opintoihin kuului siis ihan perusasiat, hiusten leikkauksista, väreihin, permiksiin, hoitoihin, anatomiaan, yritystoimintaan ja ehostamiseen. Siitä lähtikin sitten ajatus tuon koulun aikana että miksi en kävisi myös meikkaaja-maskeeraajan koulutusta? Hain Tampereelle Koulutuscenteriin kouluun ja aloitin sielä opistelun 2009. Koulutus centerin meikkaaja-maskeeraaja koulutus on Suomessa alan laajin ja pisin koulutus, joka sisältää kauneusmeikki- ja erikoisefektijakson. Kauneusmeikkijakso pitää sisällään peruskauneusmeikit, trendi-, vuosikymmen-, teatteri-, baletti-, ooppera-, kabaree- ja fantasiameikit. Erikoistehostejaksolla keskitytään haavoihin, vammoihin, ruhjeisiin, karvatöihin, kaljuihin, irtopaloihin ja muihin suurempiin kokonaisuuksiin. Koulutus centerin koulutus oli musta huippuhyvä, taidokkaat opettajat pitkällä kokemuksella varustettuna ja kädestä pitäen opetuksella ei voi muuta kuin onnistua. Mä ainakin tykkäsin. :) Koulutus valmentaa samalla myös Teatterialanammattitutkintoon, jonka suoritin Koulutus centerin koulun jälkeen Valkeakosken ammatti- ja aikuisopistossa. Suoritin vain näyttötutkinnontopäivät ja sain paperit käteen tämän vuoden alussa. Olen tehnyt töitä kuitenkin koko ajan tässä opiskelujen sivussa ja hakenut kokemusta yhdestä sun toisesta hommasta. Toiminimen laitoin heti pa-ka opintojen jälkeen, joten yrittäjänä olen ollut nyt 4 vuotta. Keväällä kävin hakemassa Espanjasta Satu Ahoselta kestopigmentointikoulutuksen lisäksi. Koulujen jälkeen työskententelin ensin Yle Tv2 ja Tampereen teatterilla, mutta uudet tuulet toi se että aloitin tänä syksynä työskentelyn Suomen Kansallisoopperalla maskeeraaja-kampaajana ja nautin jokaisesta erilaisesta päivästä. Tykkään mun työstä ja haluan oppia vielä paljon lisää, alalla on loppumaton opinmahdollisuus, jokaiselta ammattitaitoiselta ammattilaiselta voi ja saakin uusia niksejä ja juttuja. Alassa parasta on se että voit työskennellä joka päivä erilaisten ihmisten parissa, luoda erilaisia juttuja, toteuttaa kokonaisuuksia ja jopa matkustaa paikasta toiseen. Suosittelen lämmöllä! :) Mikäli vielä jotain kysymyksiä herää kysykää ihmeessä ja hei käykää tutustumassa Koulutus Centerin kotisivuilla TÄSTÄ! 

Alla vielä muutama mun kouluaikainen työ.. :)  



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti